Kvällstips!

Nu tänkte jag att jag skulle uppdatera Tips-kategorin lite för en gång skull.
Denna gången är det en bokserie!
Lånade bilder
 
Serien jag tipsar om är The Mortal Instuments. Den är skriven på engelska och är inte översatt till svenska. Den handlar om tjejen Clary, som på en nattklubb träffar hon några mystiska människor som kallar sig själva Shadowhunters. Shadowhunters är människor med speciellt blod som vars uppdrag är att befria världen från demoner. Clary kastas in i deras värld där hon finner både kärlek, sorg och framför allt död.
 
Jag älskar dessa böcker. De hamnar nog etta eller tvåa på listan på de bästa böcker jag läst. Genren är (som ni kanske märker) fantasy, och Cassandra Clare skriver och framför allt beskriver på ett fantastiskt sätt. Jag rekommenderar denna boken till alla som gillar fantasy, men jag skulle nog säga att man borde vara van vid att läsa böcker på engelska.
 
Jag såg även nyss att den kommer komma som film 2013! Jag längar redan! Vill ni kolla vilka som ska spela de olika rollerna sök på filmen på IMDb!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: