Vad jag läser just nu

 
The Maze Runner
James Dashner
 
Hej på er!
Tänkte skriva lite om boken jag läser just nu! Just nu på sidan 98.
 
Boken handlar om Thomas. Allt han vet om sig själv är hans förnamn. Han minns inget om sin familj och han vet inte ens hur gammal han är.
Han vaknar upp i komplett mörker och kommer sedan till ett ställe som kallas "The Glade". Det är som en stor labyrint och där möter han ett antal andra killar som bott där olika lång tid.
Alla har ett tilldelat arbete i labyrinten, och Thomas känner sig extra dragen till de som är ute och springer i labyrinten hela dagarna. De som letar efter en väg ut.
En dag efter att Thomas kommit till labyrinten kommer det en flicka. Det är den första flickan någonsin i labyrinten och meddelandet hon levererar är oroväckande. För att de någonsin ska komma ut ur labyrinten måste Thomas låsa upp minnena som finns inom honom.
 
Det här är en action-speckad dystopi med ett snabbt tempo. Gillar du böcker som hungerspelen så kommer du tycka om den här. Jag har bara läst 98 sidor och jag är redan fast!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: