Photoshop tips: Enkelt men snyggt!

Hej! Här kommer en enkel redigering jag brukar göra på mina bilder, bara för att piffa upp dem lite. Funkar på många bilder, men gör sig inte på alla.
 
 
 
1. Börja med att öppna bilden i Photoshop (Detta funkar lika bra i elements (det är i det jag jobbar just nu))
 
 
2. Gör ett nytt fyllningslager och välj enfärgad
 
 
3.  Välj en mörkblå färg, det är inte så noggrant vilken.
 
 
4. Nu ska vi ändra blandningsläget (blendingmode) och vi ska välja uteslutning (exclusion).
 
 
5. Detta gör nu att de mörka partierna i bilden blir mer blåaktiga, medan de ljusa blir mer åt det gula hållet. Dra sedan ner opacity så mycket som passar din bild. Ibland kanske bara några procent, ibland nästan hela vägen. Det varierar!
 
 
Jag hoppas ni gillade detta tipset nu i decembertider, en enkel redigering som lätt piffar upp en "vardaglig" bild!
 
Kramar Amanda!

Postat av: A N N N A I Z (Annis)

Hejsan! Jag har en tävling på min blogg där jag tävlar ut en praktiskt smyckes förvaring, Kanske en bra julklapp till någon du känner? Eller till dig själv? Kolla gärna in! :) - http://annnaiz.blogg.se/2012/december/tavling.html

2012-12-04 19:00:00
URL: http://annnaiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: